29 Mart 2013 Cuma

DIY: Doğum Odası Kapı Süsü




Meleğim'in doğmasına yaklaşık 1 ay kala annanesi ile hastahane odası hazırlıkları için kolları sıvadık, size ilerleyen günlerde bahsedeceğim All Baby ve Eminönü Hasırcılar Caddesinde aradığımız her şeyi bulduk ve özellikle Hasırcılar caddesine bayıldık...
Kına,doğum,sünnet, parti malzemeleri vs. her şeyi bulabileceğiniz ve önemlisi de gezerken inanılmaz keyif alabileceğiniz bir cadde..
Sıradan bir şey olmaması için ellerimle yapmak istedim kapı süsünü, tasarım kafamda oluştuktan sonra malzemeleri alarak kolları sıvadık :)

Dış Kapı Süsü İçin Malzemeler:
  • İstenilen boyutlarda sert köpük (Yumuşak olmaması önemli kırılabilir)
  • Köpüğü sarmak için istenilen renkte metrelik kumaş (Ben keten/saten görünümlü pudra pembesi tercih ettim)
  • Çerçevenin etrafını sarmak için metrelik satılan kenarlı Fransız dantel güpür.
  • Bebişimizin ismi için arkası yapışkanlı harfler(Kırtasiyelerde,oyuncakçılarda bulabilirsiniz)
  • Kendi zevkinize ve tercihinize kalmış arkası iğneli süslü broşlar,ayıcıklar vs.
Nasıl yapıyoruz?
  • Sert köpüğümüzü ölçerek,kenarları pütürlü olmayacak şekilde kesiyoruz. (Ben mahallemizin terzisinden yardım aldım bu konuda)
  • Köpüğü metrelik aldığımız kumaşla sarıyoruz, ben toplu iğnelerden yardım alarak tutturdum, tutkalla denedik fakat kumaş üzerinden belli oldu, toplu iğne hem çok pratik hemde bozulmuyor.
  • Daha sonra Fransız danteli çerçevenin etrafına yine iğne yardımıyla tutturuyoruz.
  • Ve artık işin süs püs kısmına geliyoruz; harfleri yapıştırıp, aldığımız süsleri köşelere monte ediyoruz.
  • Son olarak da meleğimizi korusun diye minik nazar boncuğumuzu eklemeyi unutmuyoruz :)

Melek Kanatlı Kapı süsü Malzemeleri:
(Biz bunu içeride kullanmayı tercih ettik çok da güzel durdu)
  • Kalp şeklinde bir kalıp (Ben çikolata kutusunun kapağını kullandım)
  • İstenilen renkte kumaş
  • Hazır satılan melek kanadı
  • Oyuncak ayı,kurdele vb.
  • Silikon tabanca
Nasıl Yapıyoruz?
  • Kalpli kalıbımızı kumaşla kaplıyoruz arkadan tutkalla yapıştırıyoruz.(Ben uyumlu olması için dış kapıda kullandığım kumaşla aynısını kullandım)
  • İşin zor kısmı kanatları monte etme kısmıydı, bunun için silikon tabanca kullandık
  • Son olarak da ayıcığı istenilen yere tutturuyoruz. Ben son olarak renkli kurdele ve nazar boncuklarından da yardım olarak süsledim.
Sonuç gerçekten çok güzel oluyor bayanlar, daha sonra kendi odasına da asıp kullanabilirsiniz ve en önemlisi de o günden ve sizden Göksu meleğine de teyzesinden özel ve güzel bir hatıra kalıyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder