24 Nisan 2013 Çarşamba

Adım Adım Ekibi İle Keyifli Bir Sohbet..


Daha önce şu yazımızda bahsettiğimiz Adım Adım ekibine bu güzel sohbet için tekrar çok teşekkürler...
http://adimadimbebegim.blogspot.com/

http://www.adimadim.com/tr-TR/


 Bir anne, bir teyze, bir ufaklık...

Bir anne, bir teyze, bir ufaklık... Bu üç kafadar bir araya gelirse ne olur? Valla bizce her şey olur, isteseler dünyayı ele geçirirler; şimdilik sadece çok tatlı bir blog hazırlıyorlar :)

Bugünkü blog konuğumuz, Bebeğimle Yeni Hayat blogunun yazarlarından Ayça Yeniay. Ayça Hanım'a blogunu, bebeğiyle değişen yeni hayatını, Göksu'yu, Göksu'nun vazgeçemediği Adım Adım'ı ve daha birçok şeyi sorduk. Haydi buyrun sohbetimize :)

***
Göksu, annesi ve teyzesi ile birlikte
Adım Adım: Merhaba Ayça Hanım. Öncelikle bize vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz. Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?

Ayça Hanım: Merhaba, ben Ayça Yeniay. Bizi konuk ettiğiniz için ben teşekkür ederim. Bu soruyu bana anne olmadan önce sorsaydınız nereden mezun oldum, neler yaptım, nerelerde çalıştığımı filan anlatırdım ama şimdi kendimle ilgili söyleyeceğim şey; 10 aylık güzeller güzeli bir kızın annesiyim.

Adım Adım: Ne hoş :) Allah bağışlasın… Peki ev hanımı mısınız, yoksa çalışıyor musunuz?

Ayça Hanım: Uluslararası İlişkiler Uzmanı'yım ancak şu an çalışmıyorum. Hamile olmadan kısa süre önce işimden ayrıldım, üniversitede Araştırma Görevlisi'ydim. Yani tek ve en önemli işim annelik...

Adım Adım: Bebeğimle Yeni Hayat isimli çok keyifli bir bloğunuz var. Bildiğimiz kadarıyla kız kardeşinizle birlikte yazıyorsunuz. Blog açma ve kız kardeşinizle birlikte yazma fikri nereden geldi aklınıza?

Ayça Hanım: Fikir tamamen kardeşime ait. Aysu’nun zaten 6 senedir Cicimoda adında moda ile yakından ilgili bir sitesi var, bu işi çok iyi biliyor yani... Hamileliğim süresinde alışveriş yaparken "Ne alsak, kime sorsak, faydalı mıdır" diye çok düşünürdük. Bu süreçte gereksiz, kullanılmayan çok şey aldık yani. Bu yüzden kardeşim "Çok okuyup araştırıyoruz, birçok şey biliyoruz, bildiklerimizi paylaşalım" dedi ve Bebeğimle Yeni Hayat böyle başladı. 

Üstelik şimdi beğenilip takip edildikçe ne kadar doğru bir şey yaptığımızı düşünüyorum. Göksu büyüdükçe tüm bunları unutmak istemiyorum; onun için neler yaptığımızı, bu tatlı hallerini büyüyünce görsün istiyorum. Bu blog bir nevi Göksu’nun günlüğü aslında ve bunu kardeşim olmadan asla yapamazdım.

Adım Adım: Kardeş dayanışması, hele de kız kardeş dayanışması ne güzel şey :) Peki biraz da bütün bunların merkezi olan kişiden bahsedelim. Göksu nasıl bir çocuk? Bize onu 3 kelimeyle tarif etmenizi istesek?

Ayça Hanım: Göksu için ilk aklıma gelen şey çok meraklı olması, her şeye ilgisi var. Sürekli bir şeylere dokunmak, onları yemek istiyor. Onu 3 kelime ile tarif etmem çok zor ama enerjik, uykusuz ve tam anlamıyla kucak delisi diyebilirim.

Adım Adım: Sizinle ve teyzesiyle olan iletişimi nasıl peki?

Ayça Hanım: Çok iyi anlaşıyoruz kızımla, şimdiden arkadaş olduk bile. Ben gezmeyi çok seven biriyim, kızım da bana çekmiş, sürekli dışarı çıkmak istiyor. Tam bir ikili olduk, öyle ki benim yaka iğnem haline geldi. Sürekli kucağımda durmak istediği için yapışık bir hayat sürüyoruz aslında.

Teyzesine gelince o, tam anlamıyla kızıma aşık... Hamileyken Göksu’ya mektuplar bile yazıyordu, ona gerçekten çok düşkün. Kardeşim bebeğimi güvenle emanet edebileceğim ve benim dışımda kızımı uyutabilen tek kişi. Aysu ve ben kardeşten çok öteyiz, birbirimizle konuşmasak bile ne düşündüğümüzü kolaylıkla anlayabiliriz. O yüzden eminim kızımın teyzesiyle ilişkisi en az bizimki kadar güçlü olacak.

Adım Adım: Biz de bundan eminiz :) Göksu doğduktan sonra hayatınızda neler değişti? Yani diğer bir değişle Göksu ile yeni hayatınız nasıl?

Ayça Hanım: Her anne gibi benim hayatım da Göksu ile birlikte tamamen değişti. Geçen ay beni ilk defa öptüğünde, hayatımda hiçbir şeyin beni bu kadar mutlu edemeyeceğini anladım. O benim için aşkın ta kendisi! Günlerim uykusuz geçse de kızımla hayat çok keyifli. Onunla birlikte her gün yeni bir şeyler öğreniyorum, hayatta mucizelere inanmazdım ama kızım benim en büyük mucizem oldu.

Minik Göksu, Bebeğimin İlk Kartları ile oynarken
Adım Adım: Biraz da Adım Adım’ı soralım size. Çünkü Göksu da bir Adım Adım bebeği… Adım Adım setleriyle arası nasıl?

Ayça Hanım: Göksu tam bir Adım Adım bebeği çünkü Bebeğimin İlk Kartları ve ve Adım Adım setlerini kullanıyor. Her gün mutlaka onlarla vakit geçiriyoruz. Dergiyi gördüğünde hemen gülücük atıyor, sayfaları açıyor hemen. Bazen elinden almak çok zor olabiliyor. İlk karalamasını da derginiz sayesinde yaptı. Daha 10 aylık olmasına rağmen kitaplarla arası iyi olacak gibi görünüyor.

Adım Adım: Ne mutlu bize, beğenmenize çok sevindik :) Peki siz Adım Adım hakkında neler düşünüyorsunuz?  Setlerin ebeveynlere ve bebeklere/çocuklara en önemli avantajları neler?

Ayça Hanım: Ben oyuncak seçiminin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Bilinçsizce alınan oyuncaklar onları sadece oyalıyor. Oysa amaç kaliteli vakit geçirmek olmalı. Onların gelişimine uygun oyunlar kurarak, bebeklerimizin yaşantılarını gerçekten değiştirebiliriz. 

Adım Adım setleri sayesinde aslında bebeklerimizden önce bizler öğreniyoruz. Çünkü gelişimleri açısından neleri yapması gerektiği, bu setlerde ayrıntılı bir şekilde yer alıyor. Ne tip oyunlar kurmamız, neler uygun neler değil her ay bunu öğreniyoruz. Set evime ilk geldiğinde heyecanla hemen okudum. O dergiler Göksu’nun ajandası... Adım Adım, her ay neler yapacağımızı kızım için planlamış. Bir anne olarak daha ne isteyebilirim ki!

Adım Adım: Bunu bir anneden duymak bizim için en büyük övgü... Göksu’da duygusal-sosyal, zihinsel, motor ve dil gelişimleri açısından ne gibi gelişmeler gördünüz bu süreçte?

Ayça Hanım: Henüz ilk kitabımız olmasına rağmen Göksu kutuyu ilk gördüğünde çok sevindi, onu yemek istedi hemen :) Birlikte açtık ve içinden üzerinde kocaman bir bebek resminin olduğu dergiyi görünce hemen gülümsedi. Cee-ee oyunu şimdilik en sevdiğimiz oyun. Başka bebeklerle kıyasladığımda da kızımın bir çok şeyi önceden yapabildiğini görebiliyorum. Açıp kapamayı, saklanan bir şeyi bulmayı derginizle birlikte öğrendik. Göksu için çok doğru bir seçim yaptığımı düşünüyorum.

Adım Adım: Bir de sizin de belirttiğiniz gibi, Bebeğimin İlk Kartları’nı sevdiğini biliyoruz Göksu’nun. Geçenlerde bloğunuzda yazdığınız bir yazıda rastladık ve çok mutlu olduk. Neler yapıyorsunuz bu kartlarla?


 Ayça Hanım: Göksu kartları ilk gördüğünde önce tadına sonra resimlerine baktı :) Her gün mutlaka kartlar ile vakit geçiriyoruz. Resimleri gördüğünde hemen gülüyor, kedi ve köpeği şimdiden öğrendi bile. Kartlarla taklitler yaparak oynadığımız için ikimiz için de çok eğlenceli oluyor. Onun hem eğlenip hem de öğrenmesi, benim için büyük mutluluk...

Adım Adım: Sizin de taklitler yaparak bu kadar katılımcı olmanız harika! :) Peki Göksu’nun teyzesi de buradan bir şeyler söylemek ister mi?

Ayça Hanım: Teyze olmak, hele hele bizim gibi birbirini çok seven iki kardeş için tarifi olmaz bir duyguymuş... Ablamla aramızda kardeşten öte bir bağ vardır ve o her zaman benim en sevdiğim, tek dostum, canımdan öte canım oldu. Bundan dolayı da Göksu daha doğmadan onu çok seveceğimi biliyordum; fakat bu duyguyu daha önce hiç tatmadığım için aramızda bu denli kuvvetli bir bağ olacağını bilemezdim…

Göksu benim için sevgilerin en büyüğü, en güzeli. Onun gün be gün büyüdüğünü, her geçen yeni şeyleri öğrendiğini görmek mucize bir şey! Göksu’yu birkaç kelimeyle anlatmam imkansız ama... Teyzesinin bir tanecik meleği; benim için o kadar değerlisin ki sen, her zaman en yakın arkadaşın ve sırdaşın olucam :) Ve sen kaç yaşına gelirsen gel, benim hep pembe yanaklı pamuğum, elma şekerim olarak kalacaksın… Seni çok çok çok seviyorum!

Adım Adım: Duygulandırdınız bizi hem keyifli sohbetinizle, hem de Göksu'nun teyzesinin sözleriyle... Son olarak eklemek istedikleriniz?

Ayça Hanım: İlginize teşekkür ederim. Sevgiler...

Adım Adım: Asıl biz teşekkür ederiz :)

***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder