4 Nisan 2013 Perşembe

Göksu'nun 7. ay menüsü - Ek Gıdaya Geçiş




Geçen ay başladığımız meyveye 7. ayda sebze püreleri ve yoğurt ile devam ediyoruz. Hemen size yaptıklarımı anlatıyım:

Sabah 10-10.30 meyve

Öğlen 12-14:00 sebze püresi 

16-16.30 Yoğurt

En az 500 ml anne sütü veya devam sütü

Ben sebze püresini ilk şu şekilde yaptım. 1 küçük boy patatesi 1 çay bardağı kaynatılıp ılıtılmış su ile haşladım ve rondodan geçirdim. 1 tk zeytinyağı ilave edip prensesime verdim. Sebzelerin tadını alması için tek başlarına pişirip verdim, daha sonra birleştirdim.
Aynı püreyi ertesi gün havuç ile denedim.  1 hafta sonra 1 küçük patates, 1 küçük havuç, 1tk pirinci 2 çay bardağı su ile haşladım ve zeytinyağı koydum. Ayrıca bu ayda bebeğime balkabağı da çokça yedirdim.

Bebeklerimize henüz vermemiz gerekenler şunlar: Patlıcan, bamya, bakla, domates, soğan, sarımsak, et ve yeşillik. Bunlar dışındaki mevsime uygun sebzeleri bebeğinize güvenle yedirebilirsiniz.

Yoğurda gelince elbette evde mayaladım. Hepinizin en iyi bildiği usülde, 1 litre süt kaynatılır ve ılıyınca 1 kaşık yoğrut( ben prebiyoritk yoğurt kullandım) ile mayalanır.

Aklıma gelmişken şu kuralı sakın unutmayın; bebeğinizin ne zaman, nerede ve ne yiyeceğine siz, ne kadar yiyeceğine o karar verir. Bu konuda yapılan hatalar anne-bebek ilişkisinin zedelenmesine ve bebeklerimiz de yeme bozuklukları görülmesine sebep oluyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder