19 Nisan 2013 Cuma

Göksu'nun 8. Ay Menüsü





Prensesim 8 aylık olduğunda sevgili doktorumuz menümüzü çeşitlendirdi sonunda:) Hemen sizlerle paylaşayım:

Artık kahvaltı yapıyoruz. Önce 1 fındık kadar yumurta sarısı ile başlıyoruz, allerjik bir reaksiyon görülmediği takdirde yavaş yavaş tam yumurta sarısına kadar yedirebiliyoruz. Günaşırı bir yumurta sarısı ya da her gün yarım yumurta sarısı verilebilir. Peynire gelince tuzsuz peynir, labne peyniri ya da keçi peynirini güvenle yedirebilirsiniz.

Doktorum Göksu'nun kahvaltısını şöyle yapmamı önerdi: Hippmarka organik bebe bisküvisi, biraz peynir (ya da bahsettiğim miktar yumurta), 1 çay kaşığı pekmez ve devam sütü ya da anne sütü ile karıştırılır, ezilerek verilir.

Fakat Göksu maalesef bu kahvaltıyı beğenmedi ben de Milupa'nın veya Hero Baby'nin kahvaltılık tozlarına yumurta/peynir ve pekmezi karıştırarak yediriyorum. Bunu çok seviyor gerçekten. 

Meyve olarak muz eklendi menümüze.

Sebze pürelerimize 1 buz küpü et suyu eklendi (et suyu tuzsuz olacak mutlaka).

Akşam (18:30) öğününe sütlü pirinç maması ya da muhallebi eklendi fakat ne yazık ki kızım bunları hiç sevmedi. Ben de ara sıra Aptamil'in sütlacını yediriyorum.

Sizde bebeğinizin ağız tadına göre uygun değişiklikler yapabilirsiniz.

Çok sevgiler..

2 yorum:

  1. Öncelikle belirtmeliyim ki kızımla kendi annelik maceralarımı yazan bir blogger olarak bloğunuzu hem eğlenerek hem öğrenerek okuyorum. Benim kızım da 7 aylık ve biz de aynen sizin doktorunuzun önerdiği kahvaltıyı yapıyoruz ya da yapmaya çalışıyoruz desem daha doğru olacak. Bir kaç kaşık ancak yiyor. Yarın ilk işim sizin yaptığınız gibi kahvaltılık toz mamayı peynir ve pekmez ekleyip deneyeceğim. İşe yararsa size ne kadar teşekkür etsem az gelir.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim Sinem Hanım. Doktorumun önerisini malesef kızım pek sevmedi ben de kendimce bir şey buldum ve bunu doktorumla da paylaştım, çok doğru yapmışsın dedi. Tek tek peynirin yumurtanın tadına da baktırabilirsin dedi ama Göksu o şekilde de hiç sevmedi. Böyle yapınca bütün bir tabağı bitiriyor. Dilerim kızınız da Göksu gibi çok sever ve bundan sonra birlikte kahvaltı yaparsınız. Size naçizane tavsiyem bir iki kaşık alsa bile sakın zorlamayın onu. Acıkınca mutlaka yiyecektir.

    Çok sevgiler.

    YanıtlaSil